Egy oldal, ami a (DÍJ)UGRATÁSRÓL szól! :)
Tanuljunk ugratni
 
Az ugrógimnasztikától a parcoursig
 
Készen a versenyre
 
A verseny napja
 

 

Ugrás terepen
 
Számláló
Indulás: 2006-01-01
 
Chat
A chaten légyszi ne káromkodjatok, és ne "bántsátok" egymást! Légyszi NE reklámozzatok!!! Köszi:)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szabályzat(részletek)
 
Ajánló
 
Ugratós játék:)

Ez egy jó kis ugratós játék, 3 nehézségi fokozat van, de mielőtt ugratsz, kiválaszthatod lovad izzasztójának, a lovas ruházatának... a színét. Figyelni kell az akadályok közti távolságra, és az elugrásra is ügyelni kell. A nyilakkal gyorsíthatod a lovad sebességét és a spaccel tudsz ugrani. Egyébként a grafika, és a színek is jók, elég látványos, igényes játék. Ha a képre klikkelsz már kezdhetsz is játszani!;)) Sok sikert! 

 
A helyes elugrási pont I

A helyes elugrási pont

 

Profi tipp: Ludger Beerbaum

Az akadályépítők jól meggondolják azt, hogy hogyan építik fel a díjugrató pályát. Alacsonyabb kategóriában, kisebb ugrásoknál a pálya vonalvezetése olyan, hogy az folyamatos, harmonikus lovaglást kíván a lovastól. A szabály itt az, hogy az ugrások közötti távolságokat úgy kell megtervezni, hogy a ló lépéseit ne kelljen alapvetően megrövidíteni vagy megnyújtani. Ez kezdők esetében túl megterhelő volna. Az ő esetükben fontosabb az egyensúly megtartása. Lényegs az, hogy a lónak nem szabad sem elrohannia, sem túl darabosan mozognia, hanem folyamatosan, azonos alaptempóban kell haladnia.

 

 Egy akadály előtti helyes elugrási pont megtalálása nagy gyakorlatot igényel. Ahogy az előzőekben láttuk, a ló csak a vágtaugrás lábsorrendjének a végén tud elugrani. Bár az ugrás lábsorrendje eltér a vágtáétól, de az egyszerűség kedvéért tekintsük most egy nagyobb vágtaugrásnak.

 

 Az akadály leküzdésének a szempontjából természetesen fontos, hogy a ló a megfelelő pontról ugorjon el. A helyes elugrási pont minden akadály előtt mindig meghatározott távolságban található, az akadály magasságától és típusától függően. Egy ló magától aligha fog mindig erről a pontról elugrani. Meredek akadálynál az ideális elugrási pont körülbelül olyan távol van az ugrás előtt, mint amilyen magas az ugrás. Oxer esetében ez valamivel közelebb esik az akadályhoz. Kisebb ugrásoknál nincsenek maradandó következményei, ha egy pár centiméter nem stimmel. Minél magasabbak viszont az akadályok, annál fontosabb az ideális elugrási pont megtalálása.

 

 Ha a ló vágtának lábsorrendjét az ideális elugrási pont előtt fejezi be, akkor vagy túl korán (túl távolról) fog elugrani, vagy betold még egy kisebb vágtaugrást, ami pedig túl szűk elugrást eredményez. Ugyanez történik akkor is, ha a ló vágta lábsorrendje az akadályhoz túl közel végződik, és az ideális elugrási pont mögött ér véget. Ilyen esetben túl szűk ugrás, vagy magasabb akadály esetében ellenszegülés a várható következmény.

 A következmény akár ellenszegülés is lehet...

 

 A kezdőknek pályafurásukat az elugrási pont folytonos figyelésével kell kezdeniük. Gyakorlottabb lovasoknak később ez már a szemükben van. Mindig a helyes elugrási pontot elkapni azonban hosszú gyakorlás eredménye.

 

 Ludger Beerbaum körülbelül 11 évesen kezdett intenzíven lovagolni. Már sok-sok ezer ugráson túl van, és ennek sokéves tapasztalatából tudja: „Körülbelül 200 ugrás után kapja meg a lovas a helyes elugrás érzését.” Egy olyan lovas példájával bátorít mindenkit, akit sok társa a kortárs díjugratás non plus ultrájának tart. ”Magának egy John Whitakernek is szüksége van hosszabb kihagyás után egy kis időre, míg újra megkapja ezt az érzést.”. Jó tudni, hogy a profiknak is szükségük van gyakorlásra, gyakorlásra, és még egyszer gyakorlásra. Lovagolni csak lovagolva lehet megtanulni.

 

 A sikeres ugráskor (főleg magasabb akadályok esetében) fontos a helyes elugrási pont...

 

Folyt. Köv. A helyes elugrási pont II-ben

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Érdekességek, tippek, kiképzés
 
Gondok ugrásokkal
 
Világrekord

A díjugratás jelenlegi világrekordja 247 cm, amit egy Hauso nevű angol telivér állított fel 1949-ben. A nem hivatalos világrekord 248,4892 cm, amit 1902-ben Dick Donelli ugrott meg Heatherbloom nevű telivérjével.

 
Hírek,versenyek
 
Képek, animációk
 

 

 
Hírességek ;)
 
Szabadon ugrás
Állatorvos a díjugratásban
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!